הזמנה

X
מדריך טיפול -סוקולנטים בקיץ

מדריך טיפול -סוקולנטים בקיץ

כמה מילים על גידול סוקולנטים בקיץ - רוב הסוקולנטים נהנים במיוחד בסתיו ובאביב, כשהטמפרטורות הממוצעות נוחות, ככלל אצבע, אנו אומרים שמה שנעים לנו, נעים לסוקולנט;-)

רוב הסוקולנטים יכנסו לסטטוס רדום עד רדום למחצה (semi dormancy) בחודשי הקיץ החמים שלנו : יולי-אוגוסט, כשהטמפרטורות גבוהות והלחות מעיקה, בחודשים האלה, קצב הגדילה מועט עד אפילו עצירה מוחלטת, וסימני הפריצות העיקריים יופיעו בדוגמא של עמודי תפרחת שאופייניים לקיץ.

עמודי תפרחת יופיעו לעיתים גם כסימנים לעקה - מצוקה של הסוקולנט, שמתחיל לדאוג למצבו האישי, ומבטיח את המשך הדורות הבאים.

בתקופה שבה קצב הצמיחה מועט כל כך, הסוקולנט זקוק להרבה פחות מים.

לכן יש להיזהר במיוחד עם השקיה עודפת בקיץ.

אך אין זה אומר שצריך להפסיק להשקות, כחלק ממערך הצינון של הסוקולנט וההתמודדות שלו עם החום העז, השקיה בשעות הקרירות של היום (מוקדם בבוקר או מאוחר בערב), מצננת את השורשים, ומרווה את פני השטח.



אז מתי וכמה להשקות?

כמו תמיד, השקיה רק כשהתערובת מתייבשת, עד לרוויה, כלומר עד שמים ניגרים מתחתית העציץ, במיקרה של יובש יתר, יתכן והתערובת כבר תתקשה לספוג את המים, אז יש להמשיך להשקות עד ספיגה.

יתכן שבקיץ קצב ההשקיה יהיה זהה לתקופות שקצב הגדילה מואץ, וזאת בגלל שבעומסי חום קצב אידוי המים באויר גבוה הרבה יותר, אז או שהסוקולנט יגמע את המים בתקופת הצמיחה, או שהחום הכבד יאדה אותם, בכל מיקרה, יש להשקות כשהתערובת מתייבשת, זה המתכון להצלחה.

במידה וניתן, מומלץ להצל מעט יותר על הסוקולנטים בחודשים החמים ביותר, זה לבדו יקל עליהם, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים לשבת בצל;-)

שיהיה בהצלחה.

פוסטים נוספים שיעניינו אותך

המדריך לטיפול בסוקולנטים
המדריך לטיפול בסוקולנטים
בטח הבחנתם פה ושם בעציצים הקטנים, בעלי עלים וגבעולים בשרניים שמקשטים שולחנות, שידות וספריות. אלו הם הסוקולנטים, השם ...
המשך קריאה
גידול סוקולנטים במשרד -סוקולנטים במשרד כלי ללא ניקוז
גידול סוקולנטים במשרד -סוקולנטים במשרד כלי ללא ניקוז
גידול סוקולנטים / קקטוסים בכלי ללא ניקוז יש המון דעות קדומות בנוגע לגידול סוקולנטים וקקטוסים, אחת ...
המשך קריאה
סוקולנטים אוהבים קיץ?
סוקולנטים אוהבים קיץ?
כולם מכירים את הסטיגמה השגויה של פעם, שסוקולנטים אוהבים קיץ, וכמו הדובים, הם בתרדמת בחורף😅 אז לא רק שהיא שגויה, היא ב...
המשך קריאה
{"statementLink":"","footerHtml":"","hideMobile":false,"hideTrigger":false,"disableBgProcess":false,"language":"en","position":"left","leadColor":"#000000","triggerColor":"#000000","triggerRadius":"50%","triggerPositionX":"left","triggerPositionY":"bottom","triggerIcon":"people","triggerSize":"medium","triggerOffsetX":20,"triggerOffsetY":20,"mobile":{"triggerSize":"medium","triggerPositionX":"left","triggerPositionY":"bottom","triggerOffsetX":10,"triggerOffsetY":10,"triggerRadius":"50%"}}