הזמנה

X
איך לגדל קקטוסים בגינה? המדריך המלא

איך לגדל קקטוסים בגינה? המדריך המלא

רבים הם האנשים שבוחרים להציב קקטוסים בפתח הבית בתור סמל של איתנות עוצמה והגנה. גידול של קקטוסים בבית או בגינה הוא אתגר שאנשים חובבי טבע וצמחים בוחרים בו וזאת בגלל הייחודיות של הצמח.

אז איך מגדלים קקטוסים בגינה?

לפני שאתם מתחילים, חשוב שתבחרו קקטוס יפה הגדל בחוץ ונראה מרשים ומושך תשומת לב.

חיתכו מהקקטוס ייחור בגודל בינוני. חשוב. אל תורידו חלק בולט שיהרוס את המראה של העץ, קחו חלק מאזור יחסית נסתר לעין או לחילופין חלק מיותר שמפריע לעוברים ושבים.

שמרו על הייחור במקום מוצל ויבש למשך שבוע עד שלושה שבועות. המטרה של ההמתנה היא ייבוש של הענף עד שהחתך שלו יתרפא ויגליד. זה ימנע בהמשך ריקבון של הצמח וזיהום שלו.

לאחר שהענף יבריא לגמרי תוכלו לשתול אותו בקרקע כאשר יהיה עליכם לשים לב שכיוון הזרימה שלו יהיה כלפי מעלה.

אל תנסו לשתול את הענף הפוך כשהחתך כלפי מעלה כי זה פשוט לא יעבוד לכם.



ישנה שיטה נוספת של שתילת קקטוס בגינה.

זרקו חתיכה של קקטוס על קרקע לחה באופן כזה שהצמח ישכב על גבי הקרקע. עליכם לכסות במעט אדמה את החתיכה שהשכבתם על הקרקע כאשר הוא יהיה חשוף בחלקו לאור ובחלקו השני מכוסה וקבור באדמה. מדובר בדרך הנפוצה במיוחד בקקטוסים ממשפחת הסברס.

איך משקים את הקקטוס?

במהלך החודש הראשון חשוב להשקות את הקקטוס לעיתים תכופות וזאת עד שהקרקע תהיה רוב הזמן לחה. לאחר החודש הראשון ההשקיה צריכה להיות בתכיפות נמוכה הרבה יותר. נדרשת השקיה אחת לשבועיים עד חודש. לפני שאתם מבצעים את ההשקיה חשוב לתחוב אצבע בתוך הקרקע בעומק של חמישה ס"מ ולבדוק אם הקרקע עדיין לחה. במידה והיא אכן לחה, הצמח לא יזדקק להשקיה. המדד הוא – השקיה רק לאחר שלושה ימים בהם הקרקע יבשה לגמרי.

הקרקע המתאימה לקקטוס

הקקטוס אמור לצמוח באדמה חולית עם אבנים שם הניקוז הוא מהיר, הריכוז של החומרים האורגניים נמוך וכך גם יכולת האחיזה של המים נמוך.

זהירות ממזיקים וזיהומים

חשוב לדעת. הקקטוס הוא לא צמח טרופי. הוא צמח מדברי. ולכן מערכות ההגנה שלו מפני תוקפים מיקרוביאליים היא נמוכה מאוד. זה אומר שבקטריות, פטריות או ווירוסים יהרגו את הקקטוס אם יהיה להם גישה לקקטוס.

מסיבה זו חשוב כל כך להימנע מזיהומים מיקרוביאליים.

הדרך למנוע זיהומים היא על ידי הימנעות ממגע של חתך חשוף בקרקע, לדאוג לייבוש מלא של הקרקע בין ההשקיות כך מערכות מיקרוביאליות לא ישרדו בקרקע.

אם תקפידו על משטר השקיה מתאים ותתאימו את הצמח לקרקע הנכונה, תיהנו מצמח שיצמח היטב ותוך שנה יגיע עד לגובה של שני מטרים!

רוצים לגדל קקטוס? מחפשים עציץ סוקולנטים? סאנשיין. עם כל האפשרויות והמבחר הגדול ביותר.

פוסטים נוספים שיעניינו אותך

מדריך טיפול בטרריום
מדריך טיפול בטרריום
יצירה ותחזוקה של טרריום הוא פרויקט גינון מהנה ומתגמל המאפשר לכם ליצור מיני-אקו-סיסטם עצמאי. הנה כמה טיפים לגידול טררי...
המשך קריאה
איך לגדל סוקולנטים בכלי ללא חור ניקוז - המדריך המלא
איך לגדל סוקולנטים בכלי ללא חור ניקוז - המדריך המלא
גידול סוקולנטים בכלי ללא ניקוז: יש המון דעות קדומות בנוגע לגידול סוקולנטים,אחת מהן היא שאי אפשר לגדל סוקולנט בכלי ללא...
המשך קריאה
מדריך טיפול בבונסאי
מדריך טיפול בבונסאי
טיפול בעץ בונסאי דורש תשומת לב לפרטים ומחויבות לצרכיו הייחודיים. טיפול נכון יעזור לבונסאי שלכם לשגשג ולשמור על המראה ...
המשך קריאה
{"statementLink":"","footerHtml":"","hideMobile":false,"hideTrigger":false,"disableBgProcess":false,"language":"en","position":"left","leadColor":"#000000","triggerColor":"#000000","triggerRadius":"50%","triggerPositionX":"left","triggerPositionY":"bottom","triggerIcon":"people","triggerSize":"medium","triggerOffsetX":20,"triggerOffsetY":20,"mobile":{"triggerSize":"medium","triggerPositionX":"left","triggerPositionY":"bottom","triggerOffsetX":10,"triggerOffsetY":10,"triggerRadius":"50%"}}